jueves, 26 de marzo de 2009

Los abrazos rotos.

Jo no sé fer crítica de cinema. tampoc m'agrada escriure en majúscules ni m'agrada en especial escriure coses al bloc que sé que a ningú li importen, com és el cas de dir què m'ha semblat una pel·lícula, a mi, que no veig mai cap pel·lícula, i que en sé molt poc. tampoc m'agrada la taronja perquè és molt àcida i tot, tot, fins i tot la poma em fa esgarrifar. però aquest seria un altre tema. ahir vaig anar a veure Los abrazos rotos i la meva conclusió és que: està bé. Diria que la primera mitja part és un subidón constant de connexions i interrelacions inesperades, que durant la segona mitja part es van frustrant. el procés consisteix a pensar: ostres ara només faltaria que X fos X, i al cap de dos minuts X és X. i això passa un cop i dos i tres i quatre. és molt Almodovar. val i què?. però és molt i massa d'esperar, sobretot tenint en compte com es posa d'alt el llistó en un principi. molt bona fotografia. molt bons plans. molt agradable. colors vius i detalls "bonics". fa primavera i estiu i màniga curta i tirans i molta pell a l'aire que això sempre agrada al públic - i sino, com diria l'Aparicio, que ens tornin l'entrada-. i surt la Penélope que se li cau el tirant i la gent deixa de menjar crispetes i es crea una tensió a la sala que ni te cuento. i allò que t'agrada i surts "com a tonto" perquè tot és maco, perquè és trista però això ja ho sabies a l'entrar i no t'ho havies volgut creure, i sobretot perquè, qui no es vol fugar amb un productor de cine? i surts pensant, i jo què, Pedro? punt i final i que si, que em va agradar.

5 comentarios:

Marina ~ dijo...

No sé qui ets, però m'encanta el teu blog. He llegit les ultimes entrades i escrius genial. M'has fet riure estones i d'altres pfff...

Júlia dijo...

Molt bona. Tu ets molt de fer descripcions de descripcions i crítiques de no saber fer crítiques i fer coses dins de coses com una nina russa i tot acaba sortint exquisit.
I bé, ara jo et parlaré de com es fa un hume a la cartesiana: poses el hume a la paella i hi tires una mica d'oli i salt i el deixes reposar. De mentre, talles una mica de cartesià (ben finet) i quan vegis que el hume comença a estar dauradet ja pots tirar les "lonches (quina paraula més horrible)" de cartesià i ho poses tot al forn... (5 minuts i tall d'escena.)
Anem a emplatar-ho: poses el hume amb els trocets de cartesià, agafes una fulla de julivert i ja tindries el plat.

I tot això perquè m'has escrit la paraula microones i perquè m'ha fet pensar a la meva presentació oral de Hume (digne, segons tu, de programa de Cuines.)

Platònica. Núria F dijo...

I està bé, los "besos" rotos, està bé. Quan t'ha passat l'estona d'estar encara "tonto", reacciones i hi veus molt més. I el que hi veus, et motiva per superar-te, per crear, per no deixar adormir l'artista que duus dins. Perquè tan natural com ets, tan natural t'ha sortit això.
estupendo :)
primavera, poemes que emocionen al sol i cafès molt i molt calents que rodolen pel terra i tot plegat et recorda que d'aquí res, més somriures al sol, amb vent salat inclòs.

marina dijo...

doncs natalie a mi m'agrada molt la teva crítica :)

João França dijo...

És una crítica que a qualsevol crític li semblaria patètica però a mi em sembla genial, no com les de la majoria dels crítics.

La vull anar a veure, tot i que l'Almodóvar no m'atrau especialment, però sempre s'ha d'anar a veure perquè és ell i ja saps.