domingo, 8 de febrero de 2009

Cadaqués, o de la morbositat del blanc.

A mi m'agrada la tristesa de Cadaqués, la cosa moribunda i morbosa que té aquest poble, diu Josep Pla. I jo dic que també, però que a mi m'agrada Cadaqués perquè és blanc. Si, en sèrio, Cadaqués m'agrada perquè és blanc. Perquè és blanc i prou, senyora? Sí, perquè és blanc i ja està, perquè el blanc i el blau estan separats per una línia eterna al final de l'horitzó, i no hi ha un color intermig. El blanc sempre és blanc, de nit i de dia i quan es pon el sol i faci el vent que faci. I en canvi el blau es torna negre. Però vostè veu, des de casa seva, les teulades de les cases, i no són blanques...Ja. i què? si tot el que vostè veu, jo ho hagués de veure igual, quina gràcia tindria que visquéssim en cossos separats? Jo veig Cadaqués blanc, sense teulades, li dic. Jo miro i veig cafès amb escuma d'un blanc torrat, i reds d'un blanc salat, i menorquines d'un blanc de llum de tarda de mar, i sucre d'ensaimada blanc nevat, i cava blanc daurat, i parets d'un blanc de tela prima. com els esquimals, sap, que distingueixen no sé quants tipus de blancs. Cadaqués igual. Ja...suposo que l'entenc. Cadaqués com una cullerada de nata que taca un vestit curt d'estiu. Sí, suposo. Un vaivé d'onades suaus i fredes que m'esquitxen fins a mullar-me el bikini, aquí la morbositat. Cadaqués és tendre i distant alhora, m'entén?sap què vull dir-li? A mi Cadaqués em posa, si, si, no s'ho prengui malament, em posen les seves cantonades amagades i els racons plens de pedres que se't claven, i aquella platja petita on aquella nit vam fer l'amor, sap? Sí. Doncs això. No ho sé, vostè creu que deu ser pel blanc? Un blanc tacat de vent blau, potser. Fa alguna cosa aquesta nit?No.Vol que li ensenyi el poble?Jo no busco res seriós per ara. Li ensenyaré una caleta... Fet. Però demà adéu. Ja m'ho dirà.

7 comentarios:

marina dijo...

"Però vostè veu, des de casa seva, les teulades de les cases, i no són blanques...Ja. i què? si tot el que vostè veu, jo ho hagués de veure igual, quina gràcia tindria que visquéssim en cossos separats?"

mil i un móns que formen part d'una inmensa gamma de colors i percepcions individuals, guardats, secrets, explicats i no sempre transmessos i compartits.
enfi, que m'agrada molt el text natalia :)

Júlia dijo...

M'ha agradat molt.
Exquisit

Platònica. Núria F dijo...

Que bé que si deu estar avui a Cadaqués, dintre de tot...
m'encanta: "perquè és blanc i ja està, perquè el blanc i el blau estan separats per una línia eterna al final de l'horitzó, i no hi ha un color intermig".

La 8.1. t'ha agregat al seu blog novell :)

Albert Lloreta dijo...

és fantàstic i fins i tot massa estiu per díes tan freds com avui

Pablo Fantasma dijo...

mai havia pensat en l'excitació que és capaç de produir un color. o més ben dit: un poble d'un color. però bé, fantasies sexuals n'hi ha moltes i textos ben escrits pocs. Aquest text té música, té paraules que se troben i se relacionen i se fan amigues i passejen per un color que és un poble o un poble que és un color i records que surten i diuen: hola, què tal? i cual. m'ha agradat molt. molt.

Albert Alcoz dijo...

Hola Natàlia,
Aquí n'hi ha uns qunants més.
http://visionaryfilm.blip.tv/
No sé què fer amb ells...

Anónimo dijo...

Vaja, sempre em passo per aquí massa tard, quan està tot dit. Doncs això, que m'agrada molt, com a tota la gent assenyada que ja ha comentat.